HTML

Siena

2011.10.18. 18:57 borsóné

Eljött az egy éve tervezgetett nyaralás ideje. Szept. 17-én reggel 7-kor indultunk Siena felé, ugyanis ez volt első állomásunk helye, ahol 3 éjszakát töltöttünk. Meg is érkeztünk este 6 órára. Útközben 2-3 szor álltunk meg rövid pihenőre.

Szállásunk egy B&B közel a Camollia portához, ahol már aznap este besétáltunk. Első utunkba eső Osteria La Piana-ban meg is vacsiztunk:bruscetta variációk ez valami borzasztó kemény volt, alig mertünk beleharapni féltünk ott hagyjuk a fogunkat. Na többet ilyet soha sehol nem kértünk pedig szeretjük a piritóst. Amiket rákentek azok finomak voltak. Vaddisznós szélesmetélt és a carbonara  isteni volt. Copertivel szervizdijjal, fél liter vörösborral, vizzel fizettünk összesen 28 eurót. Na, indultunk felfedezni a historica centert egy nagyon kedves kint élő magyar lány olasz fiu párral. Megpillantva a hires IL Campót elállt a lélegzetem. Rengeteg ember állva a téren földön ülve egész hangulatos volt. Kicsit kisebb volt mint ahogy elképzeltem. Lenyügözött a Palazzo publico nem beszélve a Torre del Mangia-ról , ami 102 m magas az 503 lépcsőjével, na ide nem másztunk fel. Gyönyörű Siena, a szűk sikátorjaival, a Duomo, Battistero, kripta, múzeum 10 euro volt a belépő. S.Agostino és Szt.Katalin háza,S.Domenico ingyenes.  A Porta Camolliával szemközti utcából nyilik a mozgólépcső ami levisz a vasutállomásra ahol is bevásárlócentrum PAM és mélygarázs van. Az IL Campotol nem messze van a kb 100 éves Nannini cukrászda finom sütijével és fagyijával.

Mázlink volt másnap vasárnap épp régiség piac volt a Campo mögött.

Érdemes felkeresni a Costa Di Antonio utcát igen meredek. Egy osteria teraszán ettünk -ezen a meredek utcán asztal, szék kitámasztva magasitóval lene guruljunk- érdekes volt. Itt a párom nagyon megörült,teljesen véletlenül csülköt rendeltem neki-olaszul nem tudunk. Én paradicsomos pennét ettem szokásos fél l bor, viz, kv volt összesen: 21.5 euro.

Így telt el a 2. napunk

Útdij: Velence-Firenze 24.4 euro

Nannini cukrászdában 1 süti: 1.4 euro  fagyi: 1 euro

Porta Camolliához közel portán kivül Expressz pizzériában foccacca 1 euro, pizza szelet 1,4 euro

Jó kajáldák: Tialoca pizzéria via Ricasoli 55

Pizzéria I Gabellieri Via Vittorio Emanuele 75

Osteria Doccina  Via Doccia 10

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.