HTML

olaszországi utazásaink

Beszámoló utazás közbeni élményeinkről.

Friss topikok

Címkék

Archívum

2011 szept. 23 7. nap Cortona

2011.10.18. 20:49 borsóné

Eredeti terv úgy lett volna, hogy Gubbiót megnézzük délelőtt és du. Cortona. Megváltoztattam,- ma egész nap Cortona ugyanis itt volt a 3.helyszin, ahol 3 éjszakát aludtunk s egy külön napra betettem Gubbio helyett Firenzét.

Szóval fél 11 kor elhagytuk Bastia Umbrát 1 óra mulva megérkeztünk Cortonába. Szállásunk 3 km-re volt. Ez elsőre szerelem volt, s az összes város közül ez viszi a pálmát.

Gyorsan kipakoltunk, aztán irány a város. Parkoló ingyenes, nagy innen mozgólépcső /scala mobile/. Piazza Della Republica a városházával, a Piazza Signorelli nagyon szép, esténként itt ücsörögtünk, hol az ott lakók oldalán, hol a turistákkal. Este 5-6 körül kicsik,nagyok idősek kinn a téren-megy a traccsparti. Le-föl mászkáltunk a szűk sikátorokban, néha-néha leültünk egy-egy padra /ülőkére/ és szivtuk magunkba a várost.

Via Janellin megnéztük a legrégebbi kozépkori házakat. Városháza mögött a museo dell accademia etrusco.

Sajnos az utolsó estén jutott eszembe, hogy megkérdezzem /egy könyves boltban/ merre van Bramasole. Idős bácsi mondta egyenesen a via Nazionalen és ennek folytatása a Via Giardini  uton kb 1,5 km-re van. Na oda már nem mentünk el. Sajnálom.

Ha valaki Cortonában jár feltétlen keresse fel a Trattoria Dardanót Via Dardano istenien, háziasan főznek és nem drága.Ebédidőben 40 percet vártunk, hogy bejussunk. Nem bántuk meg. Még vagy kétszer visszamentünk egyszer ebédre másszor vacsira.

Pl.: Antipasto della Casa /vegyes izelitő/ 6 euro, Zuppa di verdura /zöldségleves/ 5 euro, ravioli al tartufo /szarvasgombás/ mesés 7 euro, filetti di maiale con funghi porcini /erdei gombás sertés hus/ 10 euro, fél l vörös bor 3 euro, 1 l viz 2 euro, coperto 2 főre 3 euro, 1 kv 1,8 euro, contorno 3 euro,

Egyszer ettünk a Trattoria La Grotta-ban is Piazza Babbelli 3 itt is finom volt minden.

Ezek az árak voltak itt: contorno 4 euro, 1 pohár bor 3,5 euro, tagliatelle tomato 7 euro, pork maiale grilled 7,5 euro, mix salat 4 euro,

Egyszóval Cortona a szivem csücske

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.